Żaluzje fasadowe ze względu na umiejscowienie, przez cały okres użytkowania są permanentnie wystawione na działanie warunków atmosferycznych. Warunkuje to solidną jakość wykonania profili użytych w konstrukcji żaluzji. Lamele wytwarza się z aluminium lakierowanego oraz anodowanego.
Są one trwałe, a dzięki bocznym prowadnicom oraz technice blokowania są zdolne wytrzymać silne powiewy wiatru. Dodatkową zaletę stanowi możliwość montowania do różnego typu ścian, fasad lub ram okna. Za sprawą niewielkiej wagi (2-3kg/m2) nie stanowią obciążenia dla konstrukcji, zapewniając estetyczny wygląd.
Producenci w swojej ofercie posiadają profile o różnym kształcie i szerokości. Na przykład lamele firmy ANWIS dostępne są w kształcie liter C, Z, F, S (ten ostatni jest nowością), oraz szerokości: 65 mm, 70 mm, 80 mm i 90 mm.
Żaluzje fasadowe są elementem spełniającym dwie istotne funkcje:
- ochronną,
- estetyczną.
Pierwszą z nich jest zapewnienie ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem pomieszczeń. Lamele żaluzji są w stanie zatrzymać 80% promieni słonecznych, co pozwala na utrzymanie komfortowej temperatury wewnątrz pomieszczenia. Odciążając tym samym klimatyzacje.
W okresie zimowym, nie stanowią tak dobrej ochrony jak ma to w przypadku rolet zewnętrznych, a ich udział w zmniejszeniu starty ciepła jest znikomy.
Bogata kolorystyka w jakiej lamele są dostępne a także, nowoczesny wygląd mogą wpływać na estetykę i pozytywny odbiór.
Regulacja żaluzji zewnętrznych
Żaluzje montowane są w dwóch wersjach :
- z lamelami stałymi,
- z lamelami ruchomymi.
W żaluzjach z lamelami montowanymi na stałe nie ma możliwości regulacji. Najczęściej montowane są pod kątem 30, 45 stopni. Montuje się je w płaszczyźnie pionowej (np. nad oknami) lub poziomej (np. osłony urządzeń wentylacyjnych).
W żaluzjach gdzie lamele są ruchome istnieje możliwość podciągania, opuszczania, regulacji kąta lameli. Do regulacji wykorzystuje się sterowanie ręczne lub automatyczne.
Sterowanie ręczne odbywa się za pomocą mechanizmu korbowego.
Natomiast automatyczne wykorzystuje sterowanie silnikiem elektrycznym. Istnieje możliwość zintegrowania tego systemu z systemem automatyki pogodowej.
źródło: http://www.anwis.pl
http://tuznajdziesz.pl